La Banda Santa Cecília de Cullera participa al Cicle de Concerts d'Hivern

El pròxim diumenge, dia 6 de gener a les 12 h, la Banda Simfònica de la S.M.I. Santa Cecilia oferirà un concert emmarcat dins del Cicle de Concerts d'Hivern de Cullera.

 

 

Aquest concert és un homenatge al compositor José María Cervera en el cinqué aniversari de la seua mort.

Al concert, que tindrà lloc a l'Auditori Municipal de Cullera, la  Banda Simfònica de la S.M.I. Santa Cecilia interpretarà el següent programa:

PRIMERA PART
Director: Carlos Garcés Fuentelsaz

Paisatge Llevantí
J. M. Cervera Lloret

La Divina Comedia
- El Infierno
- Purgatorio
- Ascensión
- Paraíso
Robert W. Smith

SEGONA PART
Director Convidat: Cristóbal Soler Almudèver

Rienzi (Obertura)
Richard Wagner

Obertura-Fantasíi de 'Romeo i Julieta'
P. I. Tchaikovsky


Banda Simfònica de la S.M.I. Santa Cecilia

La Banda Santa Cecilia de Cullera va ser fundada pel mestre Antonio Chornet Font en 1907, i la societat musical dos anys més tard, l'1 d'abril de 1909. El dia de Corpus de 1907 ix al carrer per primera vegada amb 35 músics uniformats i bandera, músics que procedien de l'escola municipal de solfeig i d'altres bandes, i oferix el seu primer concert ja que hi havia músics experimentats gràcies a la tradició musical de la ciutat des del segle XVIII.

L'any 1925 concorre al Certamen de València per primera vegada i en 1929 aconseguix el segon premi en la Secció Primera. En 1933 es presenta al Certamen Internacional de Narbona (França) on obté tres primers premis: a primera vista, sonoritat i execució. En 1949, ja en la postguerra, es reorganitza la societat, es recupera la banda i reprén la competició musical valenciana en la Secció Especial. En 1950 torna a Narbona (França) on obté la màxima qualificació davant de bandes franceses, belgues i suïsses. En la mateixa època alterna els certàmens de València amb altres actuacions com la que va realitzar a l'Escorial. En 1954 obté el segon premi en la Secció Especial, i en 1955 el tercer. En 1957 concorre al Certamen de Castelló de la Plana i aconseguix el Primer Premi de la Secció Especial.
Ve després una continuïtat de segons premis en la Secció Especial del Certamen de València, fins que l'any 1975 obté el primer. Aleshores se succeïxen altres premis en este certamen, entre els que destaquen els aconseguits els anys 1984, 1989 i 1992 per anar acompanyats de la Menció d'Honor.

En Kerkrade (Holanda) obté primers premis els anys 1978 i 1981. En 1990 assistix al Certamen Internacional de Glasgow (Escòcia) i aconseguix el màxim guardó. En setembre de 1993 actua a Estrasburg convidada pel Parlament Europeu i en 1994 participa en el Certamen Nacional de Requena on obté el Primer Premi amb Menció d'Honor.

Obté també el Primer Premi en la Secció d'Honor del Certamen de València els anys 1997 i 1999, i en els anys 2002 i 2004 guanya també el Primer Premi amb Menció d'Honor. En 2007 va obtindre de nou el Primer Premi, el Premi a la Millor Interpretació d'un Compositor Valencià i el Premi a la Millor Banda de la Comunitat Valenciana, en 2011 el Segon Premi i en 2015 i este any 2018 de nou el Primer Premi en esta Secció d'Honor.

A part del seu primer director, Antonio Chornet Font, han sigut molts i grans professionals els que han estat al front de la banda com Emilio Campos Campos, Pascual Sanchís Chapa, José María Machancoses, Julio Ribelles Brunet, Eduardo Cifre Gallego, Luis Sanjaime Meseguer, Cristóbal Soler Almudéver, Álvaro Albiach Fernández i Salvador Sebastià López. També han sigut part important els seus instructors com Manuel Palau, José María Navarro, Ramón Corell, Lucas Conejero, Vicente Prats, Vicente Lillo, José Ortí, Víctor Martín, José María Cervera Collado i Rafael Talens Pelló.

Actualment és el seu director Carlos Garcés Fuentelsaz.


Carlos Garcés Fuentelsaz

Guardonat com a millor director d'orquestra l'any 2011 en “The Chinnart Awards Committee” en la seua gira amb l'Orquestra de Palència per Xina, així com millor director en el certamen per a orquestres de 2017 en el Palau de les Arts, Carlos Garcés ha dirigit, entre altres, a l'Orquestra de RTVE, Orquestra de València, Orquestra Simfònica de Castella i Lleó, Orquestra Simfònica del Principat d'Astúries (OSPA), Orquestra Filharmònica de Gran Canària, Orquestra Simfònica de Navarra, Oviedo Filharmonia, Orquestra Simfònica de Bilbao, Orquestra de la Comunitat de Madrid en una producció del Teatre de la Sarsuela, Orquestra Simfònica d'Euskadi, Orquestra Simfònica del Vallès, Orquestra de Còrdova, Barbieri Symphony Orchestra, Boston Philarmonic Youth Orchestra, Gran Canària WO, Banda Municipal de Mallorca, Banda Simfònica de la Diputació de Tarragona, Banda de Música de Pamplona “La Pamplonesa” i Orquestra de l'Òpera de Rouen (França).

Natural de Sòria i diplomat en magisteri per la Universitat de Valladolid, es va decantar per la direcció orquestral llicenciant-se amb les màximes qualificacions en el Conservatori Superior de Música del País Basc (MUSIKENE), on va estudiar amb Enrique García Asensio i Manel Valdivieso. Ha rebut classes d'Odón Alonso, Benjamín Zander, Andrés Orozco-Estrada, Ferrer Ferran, José Manuel Aceña, Pascual Balaguer i J. Vicent Egea, ha sigut becat per a estudiar en el Conservatori Superior G. B. Martini de Bolonia (Itàlia) amb Luciano Acocella, i en els Països Baixos ha realitzat un màster en direcció d'orquestra en el prestigiós Conservatori Codarts de Rotterdam (Holanda).

En 2014 va ser acceptat per l'Orquestra del Festival de Lluerna per a estudiar amb el mestre Bernard Haitink, i des d'abril de 2015 pertany a la bossa d'alumnes de direcció d'orquestra de la JONDE.

Ha guanyat els Primers Premis en Secció d'Honor amb la banda simfònica de la S.M.I. Santa Cecilia de Cullera i l'orquestra simfònica de la mateixa societat de les que és director titular en el CIBM de València de 2015 i 2018, així com en el certamen per a orquestres Bankia de 2017 respectivament.

Ha presentat el seu primer disc amb l'Orquestra Lira Numantina de Sòria, “NVMANCIA”, amb la primera simfonia de J. Vicent Egea guardonat amb el Disc d'Or en la revista “Melómano” en la seua edició de setembre de 2016, i acaba de gravar la seua primera banda sonora “Bajo la piel del lobo” junt amb l'OSPA.

En esta temporada 2018-2019 realitza el seu debut amb l'Orquestra de Navarra, torna a dirigir entre altres a l'Orquestra Simfònica del Principat d'Astúries i a l'Orquestra Simfònica de Bilbao en una gala lírica amb Ainhoa Arteta, i este passat mes de novembre ha presentat el disc “Monográfico de Rafael Talens” amb la S.M.I. Santa Cecilia de Cullera.

Carlos Garcés ha sigut portada de la prestigiosa revista especialitzada en música clàssica “Melómano” en la seua edició del mes de setembre d’este any.


Cristóbal Soler Almudèver

Director musical i director titular de la Sarsuela Teatre Líric Nacional, és de 2010 a 2015 principal director convidat i director associat de l'Orquestra Simfònica de Navarra i President i membre fundador de l'AESDO (Associació Espanyola de Directors d’Orquestra).

Considerat un dels directors més importants de la seua generació, Cristóbal Soler té una carrera plena d’un extens repertori d'òpera i produccions simfòniques. Sempre ha rebut excel·lents crítiques que fan insistència en el seu carisma i interpretació, així com en la seua tècnica de direcció precisa i consolidada, resultat d'una formació sòlida i rigorosa en Viena durant una dècada amb grans directors com Harnoncourt, Sawallisch, Prêtre, Vladimir Fedoseyev o Mariss Jansons.

Ha rebut molts premis per “Don Giovanni”, “Le Nozze di Figaro”, “Cosi fan tutte, “La Traviata”, “Rigoletto”, “L’elisir d’amore”, “Don Pasquale”, “La Sonámbula”, “Carmen”, “Lalo’s Le Roi d’Ys”, de Gounod Mireille, “La Grande Duquesa” de Gerolstein, “Werther”, “Aida”etc... El seu catàleg de sarsueles, així com el repertori simfònic revela que Cristóbal Soler és un dels millors ambaixadors en l'actualitat de la música espanyola. Alguns títols lírics espanyols han rebut mencions i premis: “Los Diamantes de la Corona” (Premi Internacional 2015 Opera candidat), “El gato montés” (Teatre Campoamor “Premi Líric millor per a la producció lírica”).

Presta especial atenció al patrimoni líric oblidat amb la recuperació de les estrenes mundials en els temps moderns de “Le Revenant” i “Le Diable à Sevilla” per M. Gomis, “Il burbero di buon cuore” de V. Martín i Soler, de Falla “Los amores de la Inés” o “Giner’s L’Indovina”.

Els projectes educatius són també part dels seus objectius (estrena de Pinocho, òpera per P. Valtinoni), ja que està molt preocupat per la creació d'un nou suport públic i permanent a les noves generacions de músics.

Cristóbal Soler va nàixer en Alcàsser (València) i comença els seus estudis de direcció d'orquestra impulsat pel seu mentor el mestre José María Cervera Collado. Treballa en nombroses produccions com a director assistent en llocs tan importants com el Gran Teatre Liceu de Barcelona, Teatre Líric Nacional de la Sarsuela de Madrid, Staatstheater Karlsruhe o l'Opera Nacional de Romania, on va ocupar el càrrec de director assistent durant una temporada. Després de completar els seus estudis de composició i direcció d'orquestra, continua els seus estudis com a director en la Universitat de Munic, on obté matrícula d'honor. Ha sigut l'artista més jove en dirigir un concert d'abonament amb l'orquestra simfònica de València amb la que encara manté una fructífera col·laboració com a director convidat des de llavors.

Va ser el fundador i director artístic de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat de València (1995-2010), guanyant el Primer Premi en el Festival Internacional de Música de la Joventut i de la Competència en Viena en 1998, seguint encara com un professor de direcció d'orquestra graduat.

Reiner Bischof, secretari general de l'Orquestra Simfònica de Viena, el va convertir en el seu ajudant, treballant estretament amb grans directors com Wofgang Sawallisch, George Prêtre, Vladimir Fedoseyev o Mariss Jansons, convidant-lo Nikolaus Harnoncourt a assistir als seus assatjos en Viena, Graz, Berlín i Zurich en 2003-2004. Al mateix temps que la seua formació integral es desenvolupava en el centre d'Europa, va col·laborar amb algunes de les orquestres més representatives d'Espanya com l'Orquestra de la Ràdio i Televisió Espanyola, ORTVE, l’Orquestra Simfònica de Galícia, l’Orquestra Simfònica de Navarra, l’Orquestra de la Comunitat de Madrid i l'Orquestra Nacional de Catalunya, actuant en el Palau de les Arts de València, en l’Auditori Nacional de Madrid, en el Palau de la Música de Barcelona i en l’Auditori Baluarte de Pamplona.

Paral·lelament s'ha guanyat el reconeixement amb concerts d'abonament per tota Europa amb l'Orquestra Lausana Cambra en el Victòria Hall de Ginebra, el Metropol Salle de Lausana i en Austria en el Mozarteum de Salzburg o en el Centre d'Àustria a Viena entre altres sales, i a sovint és convidat a dirigir produccions líriques en el Teatre Principal de València, Teatre Campoamor d'Oviedo, Teatre Villamarta, Festival d’A Corunya, Teatre de la Maestranza de Sevilla, Teatre Principal de Palma i Teatre Sao Carlos de Lisboa.

Els seus compromisos en el Teatre de la Sarsuela de Madrid en les últimes cinc temporades inclouen col·laboracions amb productors de prestigi com Graham Vick, Pier Luigi Pizzi, José Carlos Plaça, Emilio Sagi, i Paco Mir entre altres, la introducció del gran repertori de sarsueles del segle XIX i XX: “El barberillo de Lavapiés”, “Pan y toros”, “Alma de Dios”, “La confianza de los Tenorios”, “Los Claveles”, “La reina mora”, “Doña Francisquita”, “Luisa Fernanda”, “La Generala”, “La revoltosa”, “La Verbena de la Paloma”; “Agua, azucarillos y aguardiente”, “Los descamisados”, “El año pasado por agua”, “Marina”, “El dominó azul”, “La Dogaresa”, “galanteos en Venecia”, “Katiuska” o “La Gran Vía”.

Entre les seues gravacions destaquen Stravinski “El Soldier's cuento”, Britten “El joven guía Person's a la orquesta”, Llopis “Abu Simbel” i les obres de Falla, Granados, Chapí, Esplà, Gomis i Sarasate.

 

 

Puedes hacer comentarios!

CALENDARIO DE EVENTOS

Septiembre 2020
L M X J V S D
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Fotogalerías NBM

Las cookies nos ayudan a personalizar NUESTRAS BANDAS DE MÚSICA especialmente para ti y algunas son imprescindibles para que nuestro sitio web funcione. Las cookies también nos permiten mostrar ofertas y promociones personalizadas, tanto dentro como fuera de nuestro sitio web.
Cómo Configurar Aceptar Decline